Tuesday, 5 April 2011

Make-up Wars: Mac vs Bobbi Brown.



There are a lot of make-up brands that I love. But here are my favourite two. Mac and Bobbi Brown. Here are the competitors:
  • Bobbi Brown Stick Foundation   vs    Mac Body and Face Liquid Foundation              
  • Bobbi Brown Corrector + Concealer    vs    Mac Concealer                 
  • Bobbi Brown Gel Eyeliner    vs    Mac Gel Eyeliner
  • Bobbi Brown Eye Repair Cream   vs   Mac Fast Response Eye Cream

Pek çok sevdiğim makyaj markası var. Ama en çok sevdiklerim Bobbi Brown ve Mac. Yarışan ürünler ise şunlar:
  • Bobbi Brown Stik Fondoten   vs   Mac Sıvı Fondoten
  • Bobbi Brown Kapatıcı    vs   Mac Kapatıcı
  • Bobbi Brown Jel Eyeliner   vs   Mac Jel Eyeliner
  • Bobbi Brown Göz kremi   vs   Mac Göz kremi

Foundation / Fondöten

Left: Mac, Right: Bobbi Brown
Mac
Bobbi Brown

I'm a long time user of the Mac liquid foundation. I started using Bobbi Brown's stick foundation 7-8 months ago. My skin is pretty normal, not oily, nor dry. These 2 are great for me. 

  • They don't offer great coverage. 
  • Mac gives a little shine to my face and I love it.  Bobbi Brown stick is matte.
  • I apply Mac with Mac 187 brush. I apply Bobbi Brown with Mac 190 brush. I prefer using 187. 
  • Mac blends easily. You can apply it to your neck easily too. Definetly easier to apply. Bobbi Brown is not difficult to blend but when compared with Mac, BB loses blending round.
  • If you are not applying pressed powder after your foundation: Mac stays longer, while Bobbi Brown fades quickly. If you are using a press powder on your face after foundation, still Mac lasts longer but the life of Bobbi Brown  increases dramatically. 

If you are going for one, definetly go for Mac. 


Tip: Always, try the foundation on your forehad, never on your hand. 
Mac (1) - Bobbi Brown (0)

Mac fondöteni çok uzun yıllardır kullanıyorum. Kullanmaya başladığımdan beri değiştirmedim. Bobbi Brown Stick kullanmaya 7-8 ay önce başladım. Normal bir cildim var, kuru yağda yağlı değil. Dolayısıyla benim için en iyi fondöten bu ikisi.
  • İkisininde kapatıcı özelliği fazla değil.
  • Mac yüzüme hafif bir ışıltı veriyor, ve gerçekten yağlı değil ışıltılı bir görüntü oluşuyor. Bobbi brown ise mat.
  • Mac fondöten'i Mac 187 ile uyguluyorum. Bobbi Brown Stick içinse Mac 190 kullanıyorum.
  • Mac daha kolay sürülüyor. Cilt rengiyle daha çabuk karışıyor. Bobbi Brown'da uygulaması zor bir fondöten değil, ama Mac açık ara kazanıyor bu maddeyi.
  • Fondötenden sonra pudra uygulamıyorsanız: Mac daha uzun dayanıyor. Bobbi brown ise daha çabuk kayboluyor. Eğer pudra uyguluyorsanız, Mac yine daha uzun dayanıyor. Ama bu defa Bobbi Brown da çok daha uzun dayanıyor. 
Eğer birini seçmeniz gerekirse, kesinlikle Mac'i seçmelisiniz.

İpucu: Fondoteni her zaman alnınıza deneyin, asla elinizde değil. Renk çok fark edecektir.
Mac (1) - Bobbi Brown (0)




Concealer / Kapatıcı


Mac


Looks such a mess. Because this is the one I carry in my make-up bag.
Bu kadar yıpranmasının sebebi makyaj çantamda taşıyor olmam :)

My old set and my new set. I didn't use the new set yet. 
Eski setim ve yenisi. Yenileri daha kullanmadım.

Bobbi Brown - New Concealer Set
Bobbi Brown - Yeni Kapatıcı Seti

My old set
Eski setim

Bobbi Brown old set, powder
Bobbi Brown eski set, pudra
Here's my favourite part :) Concealer is the most important part of my make-up. I have genetically have dark under eyes. Even if I don't use foundation, I have to use concealer. My concelaer has to be really light bur must provide great coverage. There must not be creasing. I used to use Mac, but since I've tried Bobbi Brown I didn't touch my Mac concealer anymore. 
  • Corrector is a heaven-sent product for me. So vital for my eyes before applying concealer.  (Corrector+Concealer=Great Coverage) Plus it comes with the powder. If you want your concelar to last all day long, you must use powder. Bobbi Brown definetly definetly wins this competitions. 
  • I apply concealer with my ring finger. I've never liked brushes for my under eye area. You can never get that natural look with a brush. If you have smooth eye area you can use brushes. But if you don't, just use your fingers.
  • To apply brush, I use a Mac 224. Provides great blending. 
  • If you put eye cream under your eyes before concealer, creasing really reduces. Bobbi Brown doesn't create creases at all. While Mac does sometimes. 
If you need high coverage under your eyes, definetly go for Bobbi Brown. And really, trust me on this.

Tip: Always use a hydrating/repairin cream under your eyes before applying concealer.
Mac(1) - Bobbi Brown (1)


Benim için makyajın en önemli kısmı kapatıcılar. Genetik olarak gözlerimin altı koyu. Morluktan çok, kahverengilik söz konusu. Dolayısıyla fondöten sürmesem bile, mutlaka kapatıcı sürmek zorundayım. Pürüzsüz bir göz altı yapım olmadığı için de kapatıcımın hafif ama güçlü olması gerekiyor.  Bobbi Brown deneyene kadar Mac kullandım. Ama Bobbi Brown'un etkisini gördükten sonra Mac'e elimi sürmedim bile.

  • Bobbi Brown Corrector benim için cennetten gelen bi ürün. Göz altıma makyaj uygularken olmazsa olmazım artk. (Corrector+Kapatıcı=Mükemmel Kapatma) Kapatıcı ayrıca pudrasıyla birlikte geliyor. Eğer kapatıcınızın bütün gün kalmasını istiyorsanız, mutlaka pudra ile sabitlemelisiniz. 
  • Kapatıcım için fırça kullanmıyorum. Her zaman yüzük parmağımı kullanıyorum. Doğal görünümü fırçalarla yakalayamıyorum o bölgede. Eğer pürüzsüz bir göz altı deriniz varsa fırça kullanabilirsiniz. Ama bana göre göz altı makyajında en iyi fırçanız parmağınız. 
  • Pudrayı Mac 224 ile uyguluyorum. İşlevini mükemmel yapıyor.
  • Eğer gözleriniz altına kapatıcı uygulamadan önce krem kullanırsanız, potluk oluşmuyor.
Eğer göz altlarınız için güçlü bir kapatıcıya ihtiyacınız varsa kesinlikle Bobbi Brown tercih edin. Gerçekten bana bu konuda güvenebilirsiniz.

İpucu: Kapatıcı uygulamadan önce mutlaka nemlendirici bir göz altı kremi kullanın. Daha uzun ömürlü olacaktır ve çok daha pürüzsüz göz altlarınız olacaktır.

Mac (1) - Bobbi Brown (1)


Eyeliner




Mac

Bobbi Brown
I'm a big fan of gel eyeliners. I like pencils, liquid eyeliners too, but gel ones are the best. All of my eye pencils are from Mac so I can't compare them with Bobbi Brown. My Mac eyeliler is black. Bobbi Brown is dark brown. Somehow I like the brown better. They are both in the same texture, so they are not really different from each other. 
  • I use Mac 209 and Mac 263 for the application. 
If you have to choose one, choose the one you fell like buying. None is better than another. 

Mac (2) - Bobbi Brown (2)

Jel eyeliner kullanmayı gerçekten seviyorum. Göz kalemlerini, liquid eyelinerları da seviyorum, ama jel olanlar en iyisi. Bütün göz kalemlerin Mac, dolayısıyla Bobbi Brown ile bir karşılaştırma yapamıyorum. Mac eyelinerım siyah. Bobbi Brown ise koyu kahverengi. Yapıları tamamen aynı, sadece renkleri farklı. Büyük bir fakları yok.
  • Uygulama için Mac 209 and Mac 263 kullanıyorum. 
Eğer birini seçmeniz gerekiyorsa, canınız hangisini almak istiyorsa onu alın. Biri ötekinden daha iyi değil.
Mac (2) - Bobbi Brown (2)


Eye Cream / Göz kremi






Mac

Bobbi Brown


Eye creams are an important step for the base of your make-up. Applying eye cream before concealer is vital. Here are the 2 creams that I'm using. I used to use Mac, before Bobbi Brown. Now I only use Bobbi Brown. 
  • They are both really good. But Bobbi Brown is more effective. It is in a jar so it is easier to apply. I'm not a big fan of squeeze-bottles.
If you have to choose one, definetly go for Bobbi Brown cream. 
Mac (2) - Bobbi Brown (3)


Göz kremi makyaj hazırlığı için en önemli adımlardan biri. Özellikle göz altına kapatıcı uygulamadan önce mutlaka kullanılması gerekiyor. Uzun zaman Mac kullandım, fakat Bobbi Brown'ı denediğimden beri Mac krem kullanmadım.
  • İkisi de iyi kremler. Fakat Bobbi Brown daha etkili ve daha çok nemlendiriyor. Minicik kavanozda olduğu için uygulaması daha kolay. Sıkmalı kremleri sevemedim bir türlü.
Eğer birini seçmeniz gerekiyorsa, mutlaka Bobbi Brown'u seçin.
Mac (2) - Bobbi Brown (3)




Bobbi Brown wins the war. What do you think? What's your favourite make-up brand? 

Savaşı Bobbi Brown kazandı. Siz ne düşünüyorsunuz? Sizin en sevdiğiniz makyaj markası hangisi?

6 comments:

  1. ben ortaya başka bir rakip atıyoruumm : nars! :)

    ReplyDelete
  2. ne kadar detaylı bir post hazırlmışsın böyle,eline sağlık :)

    ReplyDelete
  3. I love love love your blog. So happy I found it!
    As for MAC and Bobbi Brown, it's really hard to choose. I like both brands.

    Join my giveaway if you like.
    See you soon.
    xx

    ReplyDelete
  4. I think for the foundation comparison, the same type of formula should of been used

    ReplyDelete
  5. I think for the foundation comparison, the same type of formula should of been used

    ReplyDelete
  6. This is my first time visit at here and i am actually happy
    to read all at one place.
    My web-site :: buy instagram followers ebay

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...